středa 1. února 2012

C8 - Skvělý oběd


Díky pobytu v rámci Eramsa jsem věděl, kam chodit na obědy, ale donucen vlastní leností jsem vyzkoušel jednou jídelnu na kolejích. Nebylo to tak špatné. Vaří dobře. Je to klasická jídelna, kde si vemete tác, řeknete, co chcete, jdete podél zábradlí k pokladně, kde vám paní kasařka naúčtuje úplně vše - poměrně za rozumné peníze. 


Jídelná je velká.. tipoval bych tak pro 150 lidí. Po mé první zkušenosti jsem začal ve všední dny zde obědvat. Bylo sice pár přehmatů, ale to člověk nikdy dopředu neví, když nezná, jak vaří. Kupříkladu jednou jsem si objednal rizoto. Na talíři kupa žrádla, zalyté rajskou omáčkou. Vypadalo to výborně, taky to tak chutnalo až do doby, kdy jsem zjistil, že to hovězí maso není hovězí, ale že to jsou žampióny. A já houby moc nejím. Taky k jídlu prodávají saláty.. viděl jsem červené zelí, slina kápla.. ale byla příliš kysela, než jaké jsou moje vzpomínky.. no snědl jsem.. když už to bylo zaplacené :-D

Ty žampiony jsem ještě nevychytal ve dvou nebo třech jídlech, ale tak co jsem měl dělat, chutnalo to dobře, já měl hlad.. takže rovnice s jasným výsledkem..

Avšak dnešní oběd byl parádním vyvrcholením. Objednal jsem si palačinky s tvarohem, dostal jsem na to i cukr.. a šel jsem zaplatit. Do teď to bylo vpohodě. Jenže mě tak napadlo, že bych si ten cukr mohl ještě spestřit skořicí.. takové různé přísady mají na zvláštním stolečku vedle pokladny. 

Takže jsem tak bez ostychu nabral sypkou směs na malou lžičku a počal jsem posypovat.. až jsem ucítil jemné šimrání v nose... mno, po skořici to ale rozhodně nebylo :-( Ucítil jsem pepř (sic!). Tak jsem se tak letmo podíval, zda mě někdo nesleduje, u toho jsme odložil lžičku zpět do misky a utíkal pro příbor a sednout si. 

Asi tak 5 sekund jsem se na to díval, co s tím?  Ale hlad je sviňa, přátelé!:-D Bylo to výborné. Tvarohu bylo na další 3 palačinky, což je výhoda za cenu 7,5 PLN. Cukr jsem trochu smíchal s pepřem, projel nožem palačinkou a vložil do úst... Nikdy bych nevěřil, jak by to mohlo být dobré! Přirovnal bych to k čokoládě s chilli.. taky zajímavá kombinace.. ale taky dobrá.. a ty palačinky byly v tomto ohledu vynikající - sladké, ostré a hlavně tvarohové.

Takže doporučuji všem! Pokud si budete někdy dělat palačinky na sladko, zkuste ten cukr lehce opepřit.. a sami uvidíte! :-D

pokračování příště...

(fotozdroj: http://www.idnes.cz)

Žádné komentáře: