úterý 20. ledna 2009

PerNamentní ústup z Republiky!

Tož, 24.2 se nám blíží, kdy budu mávat z vláčku polskou vlajkou a křičet:"Niech żyje Rzeczpospolita Polska! Tęskno mi za Wami moi drodzy!!!".

Najednu stranu se těším, ale na druhou mám v sobě takové ty rozporuplné pocity..co tam budu dělat (jasně že studovat :-) ), jaké to tam bude...jací budou lidi etc. Neříkám, že bych se necítil na takovou velmi (snad) příjemnou životní zkušenost, ale určité pochybnosti moje studijní cesta ve mně vyvolává. Tak kupříkladu jídlo! Netvrdím, že Polsko je nějaká orientální asiatická země(i když někteří z Vás to tak asi chápou, nemám pravdu??), ale strava bude dozajisté jiná, než na kterou jsem zvyklý tady. Možná bude chutnější, ale to je asi úhel pohledu. Polská kuchyně mi chutná, ale mám raději tu domácí, naší těšínskou, rodinnou:-) 

Taky jsem strašně zvědavý na lidi. Jaký/jací bude/ou spolubydlící? Co mi noví spolužáci, jak mě příjmou do kolektivu. Co budu dělat během chladných letní dnů bez Tebe Moje hlubočská vílo:-* ?? Co budu dělat bez Dogy a Přátel, které tady mám(sic!). Opravdu o tomhle všem uvažuji..přemyšlím (ano Vážení, nedivte se..já opravdu přemýšlím!!!), jasně zdá se to, jak to píši, že Krakov je za severním pólem a já v únoru odjedu a až v červnu přijedu. Ale ono je to fakticky tak, že se ženu do úplně odlišného prostředí, kde nikoho neznám, nemám žádné kamarády..a nevím jak mě do svého kolektivu příjmou..jaký stupeň oblíbenosti dosáhnu etc. 

I doprava bude vcelku zajímavá..vlaky jezdí..ale ne tak jak bych si přál:-( A autobusy sice jezdí každou hodinu z Cieszyna, ale komu se chtělo v nepohodlí jet 3 nebo i dokonce až 4 hodiny natlačen na sedadle s obezním chlapíkem páchnoicím po cigaretách?? 

Ale co! možná to nebude tak zlý jak si to představuji..možná, že se to mému katastrofickému plánu ani zdaleka nepřiblíží - ne že bych byl pesimista, ale je potřeba se připravit vždy na nejhorší.

Co mě opravdu fakt těší, je to, že budu mít koleje kousíček od historického jádra města. Do školy pár kroků a na vlak či bus několik metrů navíc.  Takže procházky zaručeny, návštěvy historických artefaktů i faktů snad budou na pořadu dne.


A ještě jednu věc bych měl asi zmínit.  Pokud budete chtít... zastavte se na kus řeči, tradiční polské pivo či klobásku. Dveře na koleje jsou otevřeny..skoro pro všechny (kdo bude zlobit, tak ať zůstane doma - sic!) :-) avšak nevím jak ještě s přenocováním to bude, ale vše se dá zařídit....

Žádné komentáře: