úterý 10. ledna 2012

C2 - Ubytování


No s tím ubytováním to byla spíš hezká šaráda než jednoznačná záležitost. Ještě koncem listopadu, kdy jsem s svou zdejší koordinátorkou programu CEEPUS řešil příjezd a ubytování, to vypadalo, že s ubytováním nebude problém. Ale už o necelý měsíc později (tedy v týdnu před vánoci), kdy jsem se snažil ubytování vyřešit definitivně, abych mohl 2. ledna 2012 přijet do Krakova, se ukázalo, že to tak jednoduché nebude. Týden mi neodpovídala na maily a asi 3 dny před silvestrem z ní vypadlo, že ubytování na kolejích není možné, protože jsou plné. Zklamán na plné čáře !!!
No, ne žebych se vztekal a prskal, jak to dělalo moje okolí :-D (tímto je zdravím :-) ), ale byl jsem lehce podrážděný.. vědíc, že v této záležitosti nic nezmůžu, kromě teda čekání. Když už bylo po silvestru a já věděl, že 2. ledna neodjedu, tak jsem se pokusil telefonicky ubytování vyřešit sám. Ano, nabízela mi ubytování v hotelové části kolejí "Nawojka", ale za ceny klasické, tržní, nijak studentům s omezenou hloubkou kapsy dostupné:-) A druhá její nabídka byla sice o něco příznivější (800 PLN/měsíc) v hotelovém domě zdejší univerzity. Tuto možnost jsem bral jako záložní. Emailem jsem vykomunikoval svůj příjezd (dokonce jsem obdžel nižší nabídku 450 PLN), ale stále jsem doufál, že bude místo na kolejích. K tomu univerzitnímu hotelu jen jedna poznámka. Je to bývalý zámek, slouží jak pro konferenční účely, tak i pro ubytovací, ale vzdálenost od centra (resp. od univer. knihovny) byla příliš velká a už, už jsme přemýšlel, jak se budu dopravovat. No a v neposlední řadě tam sídlí Katedra evropských studií, pokud se nemýlím.

Nicméně napsal jsem rovněž na Studentský výbor UJ. Jednak po neúspěšném pokusu zajistit si ubytování na kolejích "Żaczek", kde jsem bydlel na erasmovi v LS 2008/2009. A pak, zjistil jsem, že právě tento Studentský výbor (který je opravdu molochem a zařizuji pro studenty UJ kde co) se stará o naplnění kolejí studenty. Zprvu to nevypadalo nijak nadějně. Osoba, co má nastarosti právě koleje, měla mít službu na telefonu (sic!) až ve středu, to se mi zdálo samozřejmě pozdě. Tudíž napsal jsem ji email, odpověď přišla za nedlouho a celý kolos s ubytováním mířil ke zdárnému konci. Vyměnili jsme si pár emailů a pár telefonátů a byl jsem ujištěn, že 4. ledna 2012 budou na mně na vrátnici čekat klíče a na posteli i povlečení v Domu Studenckim "Piast". Bylo to z toho důvodu, že kolejní referenti pracují jenom do 16h a já jsem v tuto době měl přijet do Krakova (ono obecně vlakem do Krakova je to spíše katastrofa, než příjemná cesta). 

Koleje "Piast"
Druhého dne jsem šel zaplatit ubytování. Nebylo to slibovaných 345 PLN, ale 360 PLN, protože ačkoliv budu v Krakově až do začátku února, tak právě těch pár dnů způsobilo, že se cena vypočítala odlišným způsobem. Nevadí. Byl jsem rád, že jsem měl, kde levně bydlet. 

Nicméně dalším překvapením, které na mě čekalo u referntky, byla platba kauce. Na to mi už moje vlastní finance nestačily. Byla však schovívavá a dohodli jsme se, že jakmile obdržím stipendium, tak pak zaplatím kauci 200 PLN za pobyt. Ne že bych o placení kauce nic nevěděl, je to poměrně známá věc. I na kolejích v Olomouci se kauce platí. Nicméně v mých hovorech na trase Karviná-Krakov o tom nepadal zmínka a mě to ani nenapadlo, čehož bylo výsledkem, že jsem si vzal jen minimum nutných peněz.

Však o vlastním bydlení někdy příště, stejně tak jako o stipendium, které jsem měl dostat. 



pokračování příště ...

(fotozdroj: google.com)

Žádné komentáře: