úterý 6. října 2009

Vzpomínky na starou katedru aneb jak jsem měl pauzu v didaktickém bloku!

Bylo pondělí 5. října a já jsem se dobře vypsal. Dopoledne jsem si skočil do knihovny omrknout pár knížek, zastavil jsem se ještě na KHI, zda li pak s něco zásadního neděje a pokračoval zpět domů. Na oběd mě nenapadlo nic lepšího než smíchat hamánka s uvařenou rýži – byla to pochoutka, můžu jen doporučitJ

Od 13:15 mi začínal můj didaktický nebo též pedagogický blok, prostě jednoduše řečeno odpoledne věnované pedagogice, psychologii a oborové didaktice. Čekal jsem, že to bude větší pohodička a tak trochu odpočívárna, ale jak se ukázalo, paní přednášející mají o cílí a přístupu nás studenty zcela jiný názor než já! Což je na jednu stranu pochopitelné a škoda, ale na druhou se zřejmě něco naučímJ Nebudu Vás zbytečně zatěžovat informacemi o portfoliu či o povinné četbě a výběru vhodných (5-15 pojmů z každé publikace) nebo o případném citátu, jako ústřední myšlence našeho příštího učitelského života.

Nicméně mezi pedagogikou a psychologii byla trochu větší 15min pauza..a já se rozhodl, jako správný patriot, podívat se do míst, které mě tři roky provázely mým studijním životem. Člověk by ani nevěřil, co udělá hezky vybělená stěna a červený koberec na podlaze. Chodba bývalé Katedry historie se změnila k nepoznání. Neměl jsem odvahu se podívat dál než za skleněné dveře, ale i tak i facelift katedry úžasný, ačkoliv ho narušují zažloutlé dveře učeben. Jo a mám ještě jeden postřeh, z bývalého kabinetu vedle schodiště jsou teď pánské záchodky s modrými dlaždičkamiJ Určitě provětrám i tyto prostory v dohledné doběJ

Žádné komentáře: