pátek 25. prosince 2009

Vánoční stromeček, který nebyl

Tak jako každým rokem zdobím stromeček den před Štědrým dnem. I letos tato tradice byla v plánu, ale jak se ukázalo zdobení se nekonalo.
Zřejmě tak jako každý, připravím si všechny ozdoby a světýlka, rozbalím stromek (v našem případě to byl 25let starý uměly stromek, který ač přes svůj vysoký věk byl lehce opotřebován, tak vypadal stále zachovale) a začínám pomalinku zdobit, od světel začínaje.

Letos to bylo úplně jinak. Sice si to nedokážu vysvětlit, ale stalo se. Náš stromeček jsem musel 23.12 vyhodit do kontejneru. Asi se divíte, stejně jako já. Při rozbalování a rozvětvování jsem narazil na něco, co nehezky vonělo a všemi tvary a barvami připomínalo výkaly malého hlodavce. Shodli jsme se doma, že jde patrně o myš. I když na druhou stranu, myš a v našem sklepě? Nejasná odpověď, leč s jasným výsledkem (podle barvy spíš temným výsledkem:-)). Jedinou možností jak se myška dostala do našeho sklepa byl dlouho trvající teplé podzimní období a otevřené sklepní okénko. Avšak žádnou malou zapáchající mrtvolku jsem nenašel!

Ale to je teď už jedno. Stromeček jsem vyhodil..a my jsme neměli jiný náhradní doma (no, řekněte, kdo má dva stromky, že jo:-)?). Ihned jsem zavrhnul koupě nového, ať už živého(které jsou celkem drahé a den před Štědrým dnem už nebude takový výběr) nebo umělého (ptž budou povánoční slevy a stromky budou min o polovinu levnější). Takže jsem uvažovali, co dál. Nakonec jsme dospěli k názoru, že vememe z našeho schodiště jednu větev borovice, co tam byla v květináči a ozdobíme ji. Druhý a také realizovaný návrh byl bambusový vánoční stromeček. Zní to zajímavě a ještě zajímavěji to vypadá:-) viz foto!




Ale mě se ten stromeček nakonec moc líbí a je ještě hezčí než ty klasické, ať už živé nebo mrtvé:-)

Hezký sváteční den!

Žádné komentáře: