čtvrtek 18. června 2009

Díl 65.: články z knihovny, kopírování .. loučení!

Slíbil jsem Vám nějaké příspěvky o mém končící krakovské službě..teda nejdřív na úvod taková malá, skromná poznámka: budu se snažit psát nějak srozumitelně..sice ne den po dni, ptž si nepamatuji přesně, co všechno se událo a stalo..ale mám nějaké helsoité poznámky, takže se jich zkusím držet.


V podnělí i včera dopoledne jsem byl ještě v univerzitní knihovně, měl jsem ze skladu objednanýh několk svazků odborných časopisů, ve kterých jsem už dříve (pomocí zdigitalizované bibliografické databáze) našel pro mou diplomku a pro vlastní zájem několik (kolem 30) článků. V pondělí celkem sranda nebyla..ptž mi paní trvdila, že nic objednáného pro mně nemá..a ikdyž jsem ji zarytě trvdil, že něco mít musí..tak furt mlela to samé..ale asi po 15min hledání našla to, co jsem chtěl..a vymlouvala se, že to bylo jinde..než to obvykle bývá..a že to ho mám objednané nějak moc..jako by ji to mělo zajímat. Kdyby tam neměli takový bordel..tak by to našla hned. Ve středu to bylo o něčem jiném..takže ono jak je vidno..hodně věcí je o lidech samotných! Nebo se pletu?!

Když jsem psal na začátku (někdy březen 2009) mého povídání o knihovně, tak jsem netušil, že místo k prezenční četbě a vypůjčce je pouze provizorní místo. Už před týdnem jsem navštívil hlavní čítarnu..a panečku to je hala jak krává..patrová příruční knihovnička, ale na můj vkus tam byl nesnesitelný klid a ticho..a když někdo promluvil na hlas..tak hned přišla služba a uklidňovala (btw: služba sedí na vyýšeném stupínku..něco jako předseda sněmovny nebo ústavního soudu)..je to celkem vipný pohled. Nicméně po klikatém pochopení, jak všechno funguje atd. jsem se dostal i do kopírovací místnosti, která je úplně vzadu..kopírovat si tam snad ani nejde by myself, ale je tam taková prima dvojice lidí..stačí napsat stránky a jméno na vrchní knihu..a přijít si za několik minut.. a kopírují jenom 1-stranně..nějaké místní knihovnická vyhláška, či co! Ani si nepamtuji kolik stojí A4..nevím jestli 10gr. nebo 30gr...každopádně cena srovnatelná s Olomouci. Jo a kdyby jste náhodou chtěli si projít starší velkoformátové noviny..je to ta stejná místnost..jenom jiný stoleček se službou.. taky jsem z toho byl celkem pav.. no a samozřejmě nemohl chybět onen super rychlý vyhledávací způsob, jakým je papírkový katalog:-) ale většinu se dá najít na webu knihovny.

Sice ne včera z večera..jak se zpívá v jedné písničce..ale spíš včera z odpoledna..jsme se ještě jednou vydal do knihovny. A to proto, abych obdržel razítko na můj žlutý index, tzn. aby na zdejších zahraničních stycích věděli, že mám čisté konto a nic knihovně nedlužím. A teď trochu statistiky..za celou dobu, co jsem byl v Krakově jsem si vypůčil včetně časopisů..45 položek.

Pak už přišla jenom taková smutná chvilka, když jsem se posledně ohlédl za budovou..zamával, udělal pár fotek a skoro se slzou v oku jsem se rozloučil...

Žádné komentáře: