pátek 11. dubna 2008

Kim jestem? / Kdo jsem?

Podzrawiam,
napoczątek trzeba powiedzieć, kim właściwie jestem? Otóż nazywam się Benjamin Pytlik i urodziłem się w Karwinie w lipcu 1984 roku. W 1999 roku ukończyłem polską podstawówkę w Karwinie - Nowym Mieście (obecnie już nie istnieje) i jesięnią rozpocząłem nauke w karwińskim gimnazjum. Obecnie jestem studentem ołomunieckiej uczelni, gdzie staram się pokonać trudności zwązane z historią. Historia mnie interesuje od podstawówki (zawdzięczam tę pasję dr. Romanu Baronowi). Oprócz tego lubię słuchać dobrą muzykę (przedewszystkim techno, house, trance itp., ale tez Seal, Lionel Richie, J. Nohavica, Lady Pank, Budka Suflera czy Czerwone Gitary), w lecie uprawiam górską turystykę a jeżeli mam czas, to wybieram się na przejażdżkę rowerem. No i żebym nie zapomniał…na książki!!! Ważny element mego życia, rozpoczęty dopiero na studiach. O ile mogę, dużo czytam, bo najwieksza wiedza jest w książkach. Jednak stwierdzam, że czym więcej czytam, tym tego mniej wiem!!!
W  roku akademicznym 2008/2009 byłem na półrocznej staży w Krakowie. No i to jest powód i przyczyna, dlaczego rozpoczęłem pracę nad tym blogiem. Chciałem tutaj opisać swoje przeżycia nie tylko z Krakowa, i mam nadzieję, że mi się udało z tego blogu utworzyć taki mały krakowski komunitat nie tylko dla Zaolzian.
I jeszcze muszę podkreślić, że nie wszystkie publikowane teksty będą po polsku, zdarzy się, że będę pisać i po czesku.

///////////////

Zdravím,
na úvod je potřeba říci, kdo vlastně jsem? Jmenuji se Benjamin Pytlik a narodil jsem se v Karviné v červenci 1984 roku. Polskou základní školu v Karviné - Novém Městě jsem ukončil v roce 1999(dnes už neexistuje) a podzim téhož roku jsem se stal studentem polského gymnázia v Karviné. Momentálně studuji historii v Olomouci. Tento obor mne zajímal jž od základní školy (přivedl mě k ní dr. Roman Baron). Kromě toho poslouchám rád dobrou hudbu (zvl. techno, house, trance etc., ale také Seala, Lionela Richieho, Jarka Nohavicu nebo také Lady Pank, Budka Suflera a Czerwone Gitary). V letních měsících se snažím být aspoň týden na túrách někde v horách, jinak jak mám čas, tak jezdím na kole. Ale abych nezapomněl, knihy tvoří nedílnou součást mých studií, takže pokud můžu tak čtu, protože v knihách jsou znalosti. Ovšem někdy mám pocit, že čím víc toho čtu, tím míň toho vím!!!
V akademickém roce 2008/2009 jsem půl roku studoval v Krakově. A to je vlastně důvod, proč vznikl tento blog. Chtěl jsem zde se s Vámi podělit o své zážitky nejen ze své zahraniční stáže. A byl bych rád, aby se z toho blogu stalo krakovské zpravodajství mých denodenních zážitků nejen pro obyvatele Zaolzí.
Musím zde ještě poznamenat jednu věc: ne všechny moje texty budou v čestině, může se stát, že něco napíšu v polštině nebo v našem dialektě.

Žádné komentáře: