středa 25. února 2009

Díl 2.: Jak jsem bojoval s administrativou I.

Včera při ubytování jsem dostal také formulář k přihlášení dočasného pobytu, nevím jak bych to měl správně přeložit. 

Každopádně jsme to vyplnil a po 9 ráno jsem jel tramvají na úřad. Když jsem se díval do mapy..kde onen úřad je situován, tak mi vyjelo, že je nedaleko kruhového objezdu..ale to jsem s nemyslel, že tramvajová zastávka bude uprostřed kruháče. No abyste to pochopili, tak si představte víceúrovňovou cestu, křižovatku..a teď do toho zapojte kruh a pod ním je tramvajové kolejiště. No prostě mazec! Ale paráda... Vydal jsem se směrem k úřadu, ale jelikož jsme pořádně nevěděl jak vypadá..tak jsem se rozběhl hned k první budově s červenou cedulí (která v PL označuje státní, vládní, školskou nebo jinak společ. hodnotnou instituci), bohužel to byl jen soud, sice budova velká jak kráva, že bychom do ní vměstnali 3xKHI FF UP, ale bohužel..ěel jsem doslova o dům dál, tam to taky nebylo..a tak jsem se díky dobré radě zkušeného muže security service našel to, co jsem chtěl chtít najít (kdyby bylo mně..tak se nikam nanahlašuji:-)). Pracovníce úřadu byla velmi nepříjemná a řízení proběhlo bleskurychle. V zásadě mi řekla, potvrzení o dočasném pobytu na 4měsíce (délka erasma) Vám nemůžeme dát, maximálně na tři. Ten poslední měsíc musíte kontaktovat vojvodský úřad pro cizince a vykázala mě z prostoru. Vydal jsem se tudíž hledat příšlušný úřad, štěstí, že přemýšleli a sitovali ho hned vedle. Tam mi velmi milá paní u okénka řekla, že ať se na to vykašlu, že to na ten měsíc nemá cenu a pokud se do PL v době erasma vrátím, tak to nemá cenu řešit.

S tímto výsledkem jsme byl spokojený a hrdě a s nadšením jsem odkáčel jako king za svou lvicí...:-)


Další boj a řekl bych ne moc úspěšný jsem svedl s plánováním rozvrhu. Jak už to bývá, tak i na naší katedře je málokdo o zkouškovém, nějak mě to nenapadlo a tak jsem taky skoro nikoho nezachytil na zdejší katedře. Avšak měl jsem jeden pozitivní úspěch, individuálně jsem si domluvil navštěvování kurzu "Jak se změnila politická a národnostní mapa Evropy a světa ve XX. stol." u dr. hab. Artura Patka. velmi příjemný pán, pochopil moji situaci a žádost, že bych rád hodně kreditů a málo seminářů. Domluvili jsme se na ústní debatě na závěr jeho kurzu(ten končí na konci března:-)), že když si dostuduji látku ze zimního semestru a úspěšně u něj absolvují odpovědi na jeho zvídavé otázky, tak mi napíše 8kreditů do erasmáckého indexu (tudíž mě napadá, že si ho musím vyzvednout). Takže to snad bude pohoda. Sylabus je vcelku zajímavý. Jelikož je pro erasmus studenty i intenzivní kurs polštiny za 7kreditů, tak mi to nedalo a šel jsem se zapsat. Já vím, teď se smějete, přece zná polštinu jak vlastní boty, proč to proboha dělá??? no..polštinu znám, ale rád si něco zopakuji:-) Napsal jsem si hned test, výsledky budou až 11.3, jediným mínusem je, že výuka bude 3x v týdnu, takže je docela možné, že tam nebudu chodit. I když jsem tu hezkou mladou slečnu snažil ukecat, zda by to nešlo zapsat, aniž bych se tam jedinkrát na výuce objevil:-):-):-) Tak uvidíme, netvářila se, že by to klaplo...

Takže v zítřejším internetovým seriálu se dozvíte, jak jsem byl úspěšný s řešením rozvrhu. Hezký den/večer!!!

I love Cracow! Peace in your heart:-)

Žádné komentáře: