čtvrtek 26. února 2009

Díl 3.: Jak jsem bojoval s administrativou II.

Počasí je tady nic moc. Sníh taje, všude sama břečka, po které se nedá chodit. Nicměně po včerejším menším neúspěchu na Institutu Historii jsem byl opět přinucen vydat se do šera krakovských ulic.

Do "školy" to mám kousek, nějakých 15min chůze, takže pohoda. O poznání horší to bylo se setkání s vyučujícími, ke ketrým bych rád chodil na přednášky. Buhužel k mému již tak velkému štěstí jsem zastihl pouze jednoho vyučujícího ze seznamu, co jsem si nachystal. A aby toho nebylo málo, tak předmět, na který bych chtěl chodit, "Władza i społeczeńswto PRL (1944-1989)", je jazykem naší katedry seminář pro diplomanty, kde řeší svoje diplomky, prezentují jejich části, baví se o pramenech atd. Takže pro mě to nemá žádný význam. Škoda..nazev semináře zní velmi zajimavě.

Já jsem ale nelelkoval a optal se, zda mi nemůže nabídnout jiný seminář. No nakonec jsme se domluvili, že k němu můžu chodit v pondělky od 11:30-13:00 na přednášku - "Komunizm w Polsce - teoria i praktyka". Jenžel, co jsem se díval, do toho mého seznamu, tak mi to koliduje ve stejný čas s jiným předmětem - "Władza i społeczeństwo w Polsce międzywojennej". Tak teď nevím, co vymyslet. Asi nejlepší možnost bude zajít i za tím druhým vyučujícím a zeptat se ho o čem je seminář a zda tam můžu chodit. Bohužel na katedře dneska nebyl. Zkusím to za hodinku či dvě. Neb jak jsem si všiml, konzultačky mají někteří i klidně do 18:00.

Po tomto nevydařeném dopoledním čase jsem se rozhodl najít nějakou levnou studentskou jídelnu. Restaurací a baru je všude plno, ale míst, kde se ubohý student nají je málo. Avšak spolubydlíci mi včera vysvětloval, kde najdu "kolejní jídelnu". Tak jsem ji zkusil. Průmerně velká místnost. Mininum výb2ru, ale za to chutná jídla v menu. Já si vzal kuřecí vývar, bramb. kaši a krutí řízek s kompotem (abych byl přesnější, tak jenom s kompotovou vodou, ptž Poláci neznají typický kompot s ovocem jako jsou v Čechách). Byla to mňamka!

Po tomto výborném obědě jsem navštívil univerzitní knihovnu. Když jsem se dostal k registraci, tak mě trochu zamračený mladík poslal do háje, že nemám erasmácky index a tudíž musím přijít znova. Mě to nevadilo, stejně jsme už byl vyplašený z velikosti budovy, ve které jsme se ztrácel už u hlavním vchodu:-) Takže zítra bude následovat pokud číslo dva!!!

Žádné komentáře: