úterý 3. března 2009

Díl 11.: Old Town and time-table..

Dneska stojí počasí za.., mno je prostě pod psa!!! Moc se mi nechtělo vstávat, ale když jsem se včera zapsal na dnešní mini výlet po pamětihodnotech Starého města Krakova, tak jsem se nějak odhodlal vstát. Po prima chlebíku s pomazánkovým paprikovým máslem jsem se vydal na místo srazu - Barbakan. Bylo 10:05 a furt nikde nikdo, tak jsem oslovil plynnou polštinou jednoho mladíka, shodou okolností to byl student historie, který jak se později ukázalo byl naším průvodcem. Píšu naším, neb na místo srazu přišel ještě jeden Němec. Takže jsme byli tři hezouni:-) a vydali jsme se městem na Wawel. Výklad byl v angličtině, problém mi nedělal, všemu jsem rozuměl. Jedině, co bylo na škodu celé procházky, byl nepříjemný sychravý déšť. "Pršelo" víc jak hodinu, ale byla to příjemná procházka, zase jsem něco dozvěděl z historie Krakova. Avšak jak bude víc času a počasí bude tomu přát, tak si to obejdu ještě jednou a udělám pár fotek. Dneska jsem nafotil, pro fajnšmekry, jenom zbytky opevnění a zmíněný Barbakan. Šerost Krakova dnes opravdu nepřála fotografům. Omlouvám se za rozmaz některých fotek, ono se dnes fakt nedalo moc fotit ( http://picasaweb.google.com/benpytlik/ErasmustripDay8030309#).

Odpoledne jsem se prošel na zdejší katedru a zkusil pohnout s mým nekonečně nedokončeným rozvrhem. Po chvilce čekání a napětí jsem se dostal ke slovu a s velmi příjemným dr. hab. M. Baczkowskim jsem se dohodl, že můžu navštěvovat jeho kurz Dějiny vojenství XVII-XX. století. Takže tak, že jsem spokojený:-) Rozvrh se rýsuje, což je jenom dobře!!!

Ještě si dovolím jednu malou příhodu dnešního dne - jak je Polsko byrokratická země! Jsem dnes tak si postával na katedře a slyším jak se zdejší studenti baví o výjezdu na Erasma. Už předtím jsem si všiml vývěsky o možnostech vycestovat - nabídka je vážně pestrá - od Irska až po Řecko. Když jsem se přihlašoval na Erasma loni, vystačil jsem si jenom s motivačním dopisem a životopisem. Tady v Instytutu ale nijak nelení a chtěji, aby student doložil (jestli jsem správně pochipil) až 7 dokumentů. Kromě motivačního dopisu a životopisu, také referenční dopis vyučujícího, vlastní žádost k pobytu v zahraničí, refenční dopis místní studentské historické organizace (něco jak náš Cech, ale s větší tradicí), dokument o potřebě stipendia a konečně průměr známek za poslední dobu studia. No je to mazec! A moc jim to papírování nezávidím Stejně to nikdo nečte, kromě domovských koordinátorů..tak proč taková námaha??? 

Žádné komentáře: