čtvrtek 26. března 2009

Díl 25.: první měsíc s Mr. Erasmus

Aniž bych si to uvědomil, tak dnešní příspěvek je 25. v pořadí z mého pobytu v Krakově a já se rozhodl trochu bilancovat nad svým prvním měsícem stráveným v "cizině".

Za pravdu mi dají asi všichni ex-erasmáci, že počátky bývají pletencem euforie a strachu o vlastní bytí a exitenci na cizí univerzitě. Já na tom byl podobně. Těch několik prvních chvil, když jsem vystoupil z vlaku, bylo nádherných. Měl jsem pocit (a ten pocit prakticky přetrvává), že se můj život (z)mění. Samozřejmě po několika hodnách pobytu v Krakově na mě dýchla realita byrokracie a ta prvotní, nevinná euforie byla tatam!!! Nic však na tom němění, že jsem nijak onen měsíc nepromarnil (i když někdy jsem měl takový pocit). Rozvrh na Instytutu Historii mám celkem obstojný, sice každý předmět ukončený zkouškou, ale když si vyskakuji, že chci studovat v polštině, tak si nesmím stěžovat, že?:-) 

Samozřejmě být v takovém krásně historickém městě a nechodit po pamětihodnostech by byl hřích. Tudíž viděl jsem několik desítek expozic v několika muzeích, byl 5x na Wawelu, mé oči spatřily tolik kostelů z blízka i daleka, že bych mi nikdo nevěřil.. a v centru města jsem prakticky denodenně!!!

Jedním z cílů mého krakovského pobytu je sběr pramenů a literatury k diplomce, což podle dosavadních výsledků musím konstatovat, že vše probíhá v dobrém tempu, i když bych mohl přidat:-) ale jak říkávám, všechno má svůj předem určený čas!!!

Co se týče kontaku s ostatníma erasmákama, tak musím říct, že je za poslední 3týdny nulový. Naposled jsem je viděl na Welcome Meeting Party a připouštím možnost, že je do konce svého pobytu neuvidím, ale nikdy neříkej nikdy (nabídky na erasmácké akce mi stále chodí:-))

Taky jsem si koupil za ten měsíc koupil 5 knížek v antikvariátech. Těch a jim podobných obchodů je zde spousta, takže moje krakovská knihovnička se nejspíše ještě rozrostě o několik kousků (při tomhle tempu tak min o 15ks) :-)

Na jídlo si stěžovat nemůžu, v jídelně mi chutná. Tradiční krakovské obwarzanki jsem si také oblíbil a hladem zde netrpím, když polská kuchyň je podobná té české a obzvlášť mně je blízká. Co se týče cen v obchodech, tak to záleži od druhu kupovaného, ale jinak je všechno srovnatelné, takže i měsiční náklady na život v Krakově jsou prakticky stejné jako pro studenta v Olomouci (možná trošičku nákladnější je zde život, ale je to max v řádě desítek korun na měsíc).

No koleje jsou sice kapitola sama pro sebe, takže o tom se nemá smysl ani zmiňovat. Každé bydlení je o něčem jiném, soužití, návyky etc. 

Takže abych to nějak tak stručně shrnul:
- nebydlí se zde špatně
- jídlo je zde v pohodě
- škola mi zatím vyhovuje
- v knihovnách jsem našel zatím vše, co jsem potřeboval
- tak nějak jsem si zvyknul
- ale chybí mi domov i Olomouc
- ...

Já ten měsíc hodnotím kladně, i když přes ten počáteční boj o rozvrh..tak jsem zde spokojený (samozřejmě ne natolik..ptž nemám zde své Slunce života, rodinu, přátelé etc.).

Nechám se překvapit jaký bude následující měsíc...

Žádné komentáře: