středa 11. března 2009

Odcinek 17.: ranking polskich akademików - TOP TEN!!!

Drogą na zajęcia zabrałem ze stolika na korytarzu czasopismo, nie zwracałem zbytnio uwagi, co to takiego, ponieważ mi się spieszyło. No i przedchwilą przyczytałem to tutejsze czasopismo studenckie. Nie wiem, czy mogę to porównać do ołomunieckiego Žurnálu UP, ale swą treścią jest to bardzo podobne.

Otóż zaciekawił mnie jeden artykuł, pt.: "Akademiki UJ w czołówce" autorstwa Beaty Kiełbasy :-). Piszę się w nim, iż pewna orgnizacja przeprowadziła sondaż pomiędzy studentami, pracownikami na różnych stanowiskach w akademikach i wyciągnęła z tego ranking 100 najlepszych akademików (domów studenckich) w Polsce. Ja teraz, państwu, przedstawie TOP TEN THE BEST OF:-)
1.   Limba - Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
2.   I DS - Uniwersytet Medyczny w Poznaniu
3.   X DS "Olimp" - Uniwersytet Łódzki
4.   DS "Żaczek" - Uniwersytet Jagielloński (tutaj teraz przebywam!)
5.   VI DS - Uniwersytet Warszawski
6.   Szpital - Uniwersytet Śląski
7.   VI DS - Politechnika Łódzka
8.   DS "Nawojka" - Uniwersytet Jagielloński
9.   II DS "Balbina" - Uniwersytet Łódzki
10. DS "Babilon" - Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej

No jak widać UJ ma dwukrotne zastąpienie w czołowej dziesiątce. No nie wiem, czy to wygrana dla mnie, że mieszkam w akademiku, który uplasował się na czwartym miejscu, ponieważ mam poważne zarzuty, co mieszkalności na pokoju! Prawdą jest, że jestem w Krakowie trzeci tydzień, ale już na pierwszy rzut oka, wchodząc do pokoju, można porównać standard, na jaki człowiek przyzwyczaił się w Ołomuńcu. Zaplecze akademiczne w Żaczku jest porównywalne i może w niektórych wypadkach lepsze niż w Ołomuńcu, ale znów bez przesady! Wszystkie akademiki mają coś lepszego, coś gorszego..trudno sprostać wymaganiom wszystkim, trzeba iść po drodze kompromisów!!! Ale generalnie rzecz biorąc to lodówka, lampka na stole i łączność z szybkim internetem, to podstawy dobrego mieszkania, a mnie nie jest wszystko w stu procentach dane:-/

Ale trochę z innej beczki. Czytając ten artykuł, to zaciekawiło mnie jak by taki sondaż wyglądał po czeskiej stronie? Może by wartało, coś podobnego zorganizować?? Co Wy na to??

Žádné komentáře: